Підсумки VIII Мистецтвознавчого конкурсу

З 12 фіналістів до фіналу-фіналу, тобто з текстами, дійшло восьмеро – Антон Гаук, Юлія Сапіга, Валерія Горбачова, Іван Скорина, Ксенія Рибак, Назар Онуфрів, Наталія Мандра і Марія Терновська. Усі фіналісти отримали від видавництва «Родовід» і ініціаторки серії перекладів «Історія і теорія фотографії та мистецтва» Olena Oleksandra Chervonik (мистецтвознавиця, кураторка, членкиня журі МК минулого року) дві книги з історії й теорії фотографії - Джеффрі Бетчен "Вогонь бажання: зародження фотографії" та Джон Теґґ "Тягар репрезентації. Есеї про множинність фотографій та історії".

Вітаючи фіналістів, директорка NAMU Юлія Литвинець, як мистецтвознавиця і топ-менеджерка наукової інституції, наголосила на запиті музею та інших арт-інституцій на фахових арт-критиків і освічених та ерудованих істориків мистецтва. Далі засновниця Stedley Art Foundation і Мистецтвознавчого Конкурсу Stella Beniaminova говорила про чесну критику як головну умову розвитку мистецького середовища. Kateryna Nosko (вона була і лауреткою ІІ премії конкурсу, і лекторкою МК), яка з колегами з IST Publishing чесно прочитала всі фінальні есеї, вручила спеціальний приз – книжки із серії Small Run Books – художнику і антропологу Антону Гауку.

ІІІ місце (53 бали від 7 членів журі) і бібліотека фотокниг від постійного, з першого року існування Конкурсу, партнера, видавництва РОДОВІД - ідуть до Ксенії Рибак, культурологині з бакалаврським дипломом НаУКМА. Ксенія стажувалася у Дослідницькій платформі PinchukArtCentre, у Мистецькому Арсеналі допомагала систематизовувати архів медіа-мистецтва 90-х та уЦВК, працювала менеджеркою Київського Інтернаціоналу - Київської бієнале 2017. Вона - одна з учасниць ініціативи OccupyKyivCinemas, в межах діяльності якої спільно з двома іншими учасницями досліджує кінотеатри Києва. «Мій інтерес до медіа-мистецтва пов’язаний з його взаємодією з простором та електронною музикою. Саме в цьому полі я хочу працювати та саме воно, на мою думку, зараз потребує особливої уваги та критики. Відтак з цим пов’язаний фокус дослідження, яке я хочу зробити в межах Мистецтвознавчого конкурсу, більше фокусуючись саме на альянсі медіа-мистецтва та електронної музики в Україні», - написала Ксенія у мотиваційному листі. 

ІІ місце (54 бали) і 5000 гривень від постійного (теж від першого року існування МК) Фундації Бориса і Тетяни Гриньових – ідуть до Ivan Skoryna, який вдруге був фіналістом Конкурсу. У тексті для мистецтвознавчого конкурсу я би хотів зупинитися на Instagram. Зокрема, на новому тренді, що прийшов у Instagram з іншої, менш успішної соцмережі Snapchat – ефектах доповненої реальності (AR) у так званих stories. У тексті для мистецтвознавчого конкурсу я би хотів зупинитися на Instagram. Зокрема, на новому тренді, що прийшов у Instagram з іншої, менш успішної соцмережі Snapchat – ефектах доповненої реальності (AR) у так званих stories. Феномен AR-ефектів в Instagram пов’язаний із кількома іншими речима. По-перше, із впливом самого Instagram на галерейну культуру. Нещодавно з’явився новий критерій оцінки експозиції – “інстаграмність”. Галереї почали свідомо працювати із тим, як виглядатиме виставка у профілях користувачів соцмережі. По- друге, окремого розгляду вимагає AR-мистецтво поза платформою соцмережі. Яку роль відіграє Instagram для AR-митців? По-третє, окремий підвид ефектів – маски –пов’язаний із культурою селфі, яку також породив по-суті Instagram. Саме через фронтальну камеру маски здобули популярність. Через феномен селфі Філіп Кустік виходить на свою основну тему – людини та її репрезентації у гіперреальну епоху. По-четверте, Instagram породив не лише феномен селфі, а й інші форми саморепрезентації. Із цими формами можна працювати в художньому ключі», - так заявив свою тему у мотиваційному листі Іван Скорина.

І місце (56 балів), триденну поїздку до Рима від Апостольської Нунціатури в Україні, і надзвичайно надихаючу промову Апостольського нунція, архієпископа Клаудіо Гуджеротті отримав Антон Гаук (який, за словами постійної членкині журі Конкурсу Oksana Barshynova, у своїй розвідці про соціокультурний і художній феномен комп’ютерних ігор ступив на незвідану досі територію. «Кажется удивительным тот факт, что многомиллиардная индустрия (подчас оказывающая решающее влияние на экономику и культуру целых регионов), в которой задействованы сотни тысяч высокооплачиваемых художников, сценаристов, музыкантов и дизайнеров остается практически без внимания несмотря на 50-летнюю историю. Меж тем в богатом массиве игр присутствует несметное количество инновационных форм взаимодействия с игроком, наиболее передовые технологии как социального так и инженерного толка», - цитата з мотиваційного листа восьмого переможця Мистецтвознавчого Конкурсу.

View pictures from event

Loading...