Думки лекторів щодо майстер-класів

Ганна Васик

Гадаю, що винесена цьогоріч до розгляду тема “Мистецтво після соціально-політичних потрясінь” надихнула взяти участь у конкурсі навіть тих, хто за інших умов на цю участь не зголосився б. З одного боку, це сприяє перетворенню мистецтвознавства з маргінальної для нашого суспільства науки на актуальну, якою йому і належить бути. Та, з іншого боку, це спричинило надмірну політизованість, наївність та емоційність текстів, що суттєво перешкоджало критичності, якої і так бракує молодим дослідникам.

З позиції ж виконавчого редактора ART UKRAINE хочу додати, що найважливішим у конкурсі є те, що він дозволяє віднайти молодих людей, котрі хочуть і вміють писати. Давши їм можливість “виписатися” та зміцнити їхню майстерність порадами, а впевненість – компліментами, можна отримати кількох дійсно талановитих фахівців. Адже найкращий стимул будь-якої діяльності - це усвідомлення того, що те, що ти робиш є потрібним і важливим. Особливо для тих людей, які на питання “чому ви пишете?” відповідають “бо хочу бути почутим”.

Віра Балдинюк

Мистецтвознавчий конкурс від Stedley Art Foundation насправді унікальна подія не лише для мистецької сфери. Я радію такому конкурсу насамперед як редакторка сайту про сучасну культуру, адже робота лекторів з учасниками, цінні винагороди для переможців – хоч і точковий, але дієвий спосіб вплинути на ситуацію в культурній журналістиці, якій сьогодні так бракує уваги й стимулів. Я бачу, як фіналісти й учасники попередніх років знайшли себе в культурних інституціях, фахово пишуть про мистецтво, отже, результати конкурсу не випадкові й довготривалі.   

Напевно, щоб якісно попрацювати над текстом і побачити його по-новому, двох днів тренінгу для фіналістів замало. Але цього достатньо, щоб отримати принаймні творчий поштовх, завдяки якому можна самостійно рухатися далі. Цьогорічні фіналісти справляють враження вдумливих авторів, обізнаних з українським і світовим мистецьким контекстами. Комусь із учасників бракує виваженості в судженнях, іншим навпаки – сміливості й чіткості в аргументах. Однак є кілька текстів, які приємно здивували рівнем аналізу й узагальнень. Шкодую, що в мої 20 таких конкурсів не було.    

Діана Клочко

 Мені подобаються "тихі конкурси", ті, у яких технологіями проведення є тиша, спокій, вдумливість, обмін думками і ледь-помітними емоційними "сплесками". Саме таким є Мистецтвознавчий конкурс, до якого я вже два роки поспіль маю радість долучатись як лекторка. Молоді люди пишуть есеї на "задану тему", есперти їх читають, лекціями трохи "коригують" (бо до повноцінної критики ще ж треба дорости), а потім журі визначає переможців з числа тих, хто переробив свій твір. Ніби все просто і логічно, однак саме оця незрима "робота над думанням" і привертає увагу - енергія змін має проступити в живому спілкуванні. І проступає.

Мені приємно приходити на лекції-зустрічі у клініку Stedley, таку сучасну і  по-дизайнерському стильну, ніби я також долучаюсь до якогось майже лікарського процесу, який потрохи, профілактично, делікатно змінює стан у арт-критиці.

Мені приємно лестити собі, що і у тому, якою буде майбутня українська арт-критика, є часточка моїх лекційних зусиль, яка уможливилася завдяки проведенню цього конкурсу.

Ірина Костишина

Дуже вдячна за організацію майстер-класів! Це були два неймовірно насичених корисною інформацією та спілкуванням дні.
Найціннішою, як на мене, виявилася можливість поспілкуватися з професіоналами із дуже різним досвідом і методами роботи та поставити їм запитання. Спілкування з лекторами дало можливість розглянути проблему написання критичних текстів з різних кутів зору, як редакторського, так і дослідницького. Надзвичайно корисним був також розбір текстів із правками і зауваженнями.
Із побажань:
- хотілося б подивитися тексти із внесеними правками;
- дуже стали б у нагоді посилання на тексти і ресурси, про які йшлося на лекціях.

Анастасія Осипенко

Лекції були дуже корисними, тому безмежна вдячність за організацію та підбір спікерів!
Окремо хочу зазначити, що була трохи здивована настороженістю учасників до власне редакторського розбору. Для мене конкретні стилістичні правки були найважливішими, і я вважаю це надзвичайно потрібним: взагалі існує прогалина в українському гуманітарному знанні - коли прекрасні ідеї звучать гірше через формальну, мовну недолугість.
Справді логічним було почати цей маленький курс із вступу, орієнтованого на те, якими мають бути наші тексти.
Також не могла не запам'ятатись філософськи навантажена лекція про естетичне судження, що чудово.

Катерина Носко

Майстер-класи сподобались - були досить пізнавальними. Сподобалась також атмосфера і сама організація: від брейків до дизайну папок та логотипу конкурсу. Щодо самого проведення, я б трохи змінила формат аналізу робіт конкурсантів. Звичайно, розбір варто робити, але не у великих обсягах, і не виводячи увесь текст на екран. Можливо, зачитувались ті ідеї конкурсантів, які і були родзинкою іх текстів, а після наочного розбору ця родзинка ризикує стати колективною)) можливо, це непогано і є шанс створювати щоразу нове, проте я звернула на це увагу))
Дякую вам ще раз за організацію і спілкування, це цінний для мене досвід!!!

Віталій Янковий

У цьому році я вже вдруге беру участь у фіналі конкурсу, тому маю можливість порівнювати) Насправді, особливих зауважень до організаціі немає, можна навіть говорити про певний напрацьований формат, де, як на мене, найважливіший для учасників саме етап майстер-класів,  на якому можна проаналізувати свої тексти разом із експертами.

 У цьому році тема конкурсу доволі складна ("Мистецтво після соціально-політичних потрясінь") та прямо стосується поточних подій в країні, які доводиться осмислювати в тому числі і з позицій культурологіі, але чіткого алгоритму, як це робити, поки не вироблено, бо з екстремальними умовами довелось зустрітись вперше за часи незалежності. Особисто для мене цьогорічні майстер-класи задали певний вектор руху до більш якісного тексту. Також хочу подякувати всім людям, які організовують "мистецтвознавчий конкурс".

Ліна Романуха

Ще раз дякую за  чудові майстер-класи. Особисто мені вони допомогли неймовірно. Я суттєво переглянула свій текст і, сподіваюсь, слушно використала поради експертів. 

Щодо організаційних зауважень, то хіба, як прихильниця гендерних студій, воліла б, щоб на бейджику писали й "учасниця", а не лише "учасник". 

 

 

Загрузка...